Top 8 alimente bogate în acid folic, care este necesar pentru nașterea unui copil sănătos

Top 8 alimente bogate în acid folic, care este necesar pentru nașterea unui copil sănătos

Planifici o sarcină și te informezi privind sănătatea? Specialiștii insistă pe importanța acidului folic. Deficienta de acid folic este una dintre cele mai frecvent întâlnite probleme. Acidul folic (vitamina B9) este cu atât mai importantă în timpul sarcinii întrucât ajută la prevenirea unor defecte ale tubului neuronal precum spina bifida la copilaș.

Pentru a preveni deficiența de acid folic, femeile însărcinate, dar și cele care își doresc să rămână gravide, sunt sfătuite să ia zilnic 400 mcg de acid folic. Totuși, problema este în asimilarea acestuia. De aceea am decis să vă oferim topul celor 9 produse alimentare bogate în acid folic, pe care să le întrebuințați cât de des posibil.

1. Linte

O ceașcă de linte gătită conține aproape 90% din necesarul zilnic recomandat de acid folic.

2. Legume cu frunze verzi

Spanacul, napii, sfecla elvețiană și broccoli sunt bogate în acid folic și, totodată, conțin un nivel ridicat de fier, calciu, fibre și vitamina C. Ar trebui să consumi o mână de astfel de legume în fiecare zi.

3. Fasole

Fasolea neagră este binecunoscută pentru conținutul de acid folic, însă și alte soiuri de fasole te pot ajuta să acumulezi cantitatea necesară.  Adaugă fasole în salate, tocăniță și supă pentru a crește consumul de vitamina B9.

4. Sparanghel

O singura ceașcă de sparanghel gătit conține 67% din cantitatea recomandată zilnic de vitamina B9. De asemenea, mai conține vitamina K, cupru, vitamina B1 și seleniu.

5. Suc proaspăt de portocale

De asemenea, sucul de portocale ajută organismul să absoarbă fierul.

6. Semințe de floarea soarelui

Totodată, semințele de floarea soarelui conțin și alte vitamine esențiale și minerale, inclusiv magneziu, fier și calciu.

7. Arahide

Arahidele sunt, în același timp, o sursă de grăsimi sănătoase – care ajută la dezvoltarea creierului.

8. Avocado

Avocado este inclus in categoria superalimentelor. Alimentul este și o sursă de grăsimi sănătoase care ajuta la dezvoltarea creierului fătului.

 

 

Informații: sfatulparintilor.ro

Foto: descopera.ro; blog.vegis.ro; explicatii.blogspot.ro

Adaugă comentariu

Close