Trucuri şi idei atunci când suferi de greţuri matinale

Trucuri şi idei atunci când suferi de greţuri matinale

Cei care nu au experimentat greţurile matinale cred că sunt doar aşa, ceva minor şi uşor de suportat. Dar noi ştim foarte bine că sunt îngrozitoare şi că ne afectează profund. Aşa că trebuie să le acordăm atenţia cuvenită. În articol vă oferim câteva trucuri și idei cum să suportați mai ușor aceste neplăceri.

Ia o pauză

Te scoli într-o dimineaţă şi simţi că nu eşti capabilă de nimic? Atunci ascultă-ţi corpul şi dă-i pauza pe care o cere. Sună la serviciu şi ia-ţi o zi de concediu. Stai în pat. Mai ales în săptămânile 7-8 greţurile se simt foarte intens. Ar fi o idee bună să îţi iei o vacanţă atunci. Nu trebuie să explicit neapărat de ce, mai ales că probabil încă nu ai anunţat colegii că ești însărcinată.

Greaţa depinde de miros

Mirosul devine extrem de sensibil în această perioadă şi de multe ori el provoacă greaţă. Pot să fie lucruri care înainte nu te deranjau, cum ar fi un parfum sau faptul că cineva are hainele îmbibate cu fum de ţigară. Aşa că pune o barieră între tine şi mirosul deranjant. Fie că deschizi geamul, fie că miroşi o lămâie proaspăt tăiată. Şi, de câte ori este posibil, spune ce ţi se întâmplă, atrage atenţia asupra faptului că te deranjează ceva anume.

De la ce vine greaţa?

Trebuie să fii atentă ce anume îţi provoacă greaţă şi apoi să încerci să eviţi lucrul respectiv. Pentru că nu îţi este greaţă pur şi simplu, există ceva care o declanşează. Şi dacă ai grijă să nu te mai pui în situaţia respectivă episoadele de greaţă se vor diminua.

Nu uita de apă

Chiar dacă ai impresia că nu poţi să înghiţi nimic, nu uita de apă. Cu cât te deshidratezi mai tare, cu atât ameţeala este mai accentuată. Nu îţi vine să bei apă? Atunci suge cuburi de gheaţă. Poţi observa că asta ajută mult în perioade de greaţă.

Găseşte alimente pe care le suporţi

Există o listă de alimente mai uşor de suportat în perioadele de greaţă: pâine prăjită cu unt; miere; salată verde; iaurt și brânză; mere, banane, portocale; morcovi cruzi; paste; ou tare; pui la grătar; orez; cartofi; biscuiți.

Însă fiecare persoană are de fapt propriile preferinţe. Aşa că trebuie să încerci să ţi le găseşti pe ale tale. Ce crezi că ai putea să pui în gură – sticksuri, un iaurt, o banană? Şi nu lăsa să treacă o perioadă lungă fără să mănânci. Asta nu face altceva decât să întărească senzaţia de greaţă. Mai bine să ai stomacul plin mai tot timpul. 

Găseşte ceva care să îţi distragă atenţia

Desigur, greaţa nu dispare, însă este mult mai suportabilă dacă nu te gândeşti în permanenţă la ea, dacă există ceva care să te distragă. Probabil de asta şi este mai uşoară a doua sarcină, întrucât atunci când ai un copil care îţi solicita în permanenţă atenţia nu mai ai timp să analizezi fiecare schimbare a corpului tău.

 

 

Informații: suntmamica.ro

Foto simbol: bolzheludka.ru

Adaugă comentariu