Atenție! Copilul tău mănâncă des covrigii calzi?

Atenție! Copilul tău mănâncă des covrigii calzi?

 

În ultima perioadă tarabele unde se comercializează covrigi calzi au început să răsară ca florile primăvara. Unii preferă să îi consume la micul dejun, alții la prânz, sau chiar și la cină. La fel, mulți adolescenți și școlari îi preferă în locul unei pauze de masă sănătoase. Însă puțini dintre noi știu cât de nesănătoși sunt aceștia și la ce riscuri ne expunem dacă îi consumăm zilnic și în exces.

Tot mai des observăm rânduri imense la patiseriile și simigeriile (covrigărie) din oraș, oamenii stând minute în șir în rând pentru a cumpăra covrigi, sau alte produse făcute din aluat. Unii aleg aceste produse din plăcere, alții pentru că îi costă mai puțin sau, pur și simplu, pentru că nu dispun de timp pentru a lua masa undeva. De fapt aceste produse nu aduc nici un beneficiu organismului nostru, ba dimpotrivă acționează asupra acestuia ca o adevărată otravă. Și iată de ce:

1. Valoarea nutritivă a covrigilor este zero – organismul nu-și extrage vitaminele și fibrele necesare, acesta oferă doar o senzație de sațietate și atât. Mai mult decât atât, în cazul covrigilor presărați cu zahăr,  dacă acesta este ars se poate transforma în acrilamidă, care este ușor cancerigenă.

2. Dăunează pancreasului – covrigii forțează pancreasul să producă insulină, ceea ce predispune la diabet.

3. Pot provoca boli cardiovasculare – covrigii ajută la acumularea de grăsimi în organism şi poate duce, în timp la probleme de inimă.

3. Afectează intestinul gros – acesta are de suferit dacă consumăm des produse din făină albă și rafinată.

4. Covrigii îngrașă – covrigii îngrașă mai mult decât pâinea albă. Aceștia pot fi eliminați din organism doar cu un efort suplimentar la sport.

5. Oferă stare de sațietate de scurtă durată – în aproximativ o oră după ce consumi covrigi, ți se face foame. Un covrig de 100 de grame are 300 de calorii, cât o masă sănătoasă, 80% carbohidraţi şi sunt uşor de asimilat. Se absorb repede în organism, automat creşte şi glicemia.

Cu părere de rău cel mai des ajung să consume aceste produse copii, care în drum spre școală sau casă fac câte un popas la patiserii. Riscurile sunt foarte mari, deoarece copiii nu consumă alimentele necesare care le-ar asigura aportul zilnic de vitamine și substanțe nutritive în organism. Prin urmare copiii nu se pot concentra la școală și încep a avea grave probleme de sănătate.

 

Notă: Carbohidraţii răi - cereale rafinate, pâine albă, gogoşi, biscuiţi, prăjituri, băuturi acidulate, chipsuri, paste făinoase etc. Din categoria carbohidraților răi fac parte şi dulciurile, care nu fac nimic altceva decât să ridice nivelul de insulină în sânge, or, acest fapt nu duce decât la dependenţa de dulce, dar şi la probleme grave de sănătate, printre care şi diabetul zaharat.

 

Citește și:
De ce este alimentaţia atât de importantă pentru reuşita unui şcolar? AICI
Și Idei sănătoase pentru pacheţelul cu mâncare din ghiozdan! AICI

Foto: www.regalpan.ro

Adaugă comentariu

Închide