Amenajați-vă casa după metoda Montessori în 5 pași

Amenajați-vă casa după metoda Montessori în 5 pași

„Ajută-mă să fac singur” acesta este unul dintre principiile de bază ale metodei de educație dezvoltată de renumita Maria Montessori. Părinții care aleg această metodă își cresc copiii mai independenți chiar de la o vârstă fragedă și îi ajută astfel să fie mai descurcăreți pe viitor.

În articol am decis să prezentăm câteva idei de amenajare a casei conform metodei Montessori și trebuie să efectuați doar 5 pași pentru a vă atinge scopul.

Pasul 1. Faceți casa să fie sigură pentru micuț.

Odată cu apariția piticului aveți multe de schimbat în casă astfel încât el să fie în siguranță:

  • Acoperim cu material moale colțurile de la mobilă;
  • Instalăm limitatoare la ferestre;
  • Punem capace la prize;
  • Înlăturăm cablurile de pe podea;
  • Toate produsele chimice le mutăm în locuri înalte sau unde copilul nu are acces;
  • Mutăm de pe policioarele de jos toate obiectele de sticlă sau care se pot strica ușor.

Pasul 2. Puneți lucrurile de care copilul are nevoie la nivelul său.

Așezați-vă pe podea și priviți în jur. Vedeți dacă cel mic poate ajunge la întrerupător ca să aprindă și să stingă singur lumina. Puneți-i scăunel sau un suport ca să ajungă la WC și la lavoar. Cumpărați o măsuță și un scăunel pe care el să se poată așeza singurel. Dacă îl hrăniți în scăunelul înalt folosit în bebelușie cel mic se simte captiv și nu poate ieși de la masă atunci când s-a săturat, ci doar atunci când părinții vor considera de cuviință să-l „elibereze”. Ar fi bine ca cel mic să se ocupe singur de măsuța sa, să o șteargă de resturi, să aștearnă fața de masă pe ea etc.

Pasul 3. Independența copilului începe chiar din antreu.

Acum priviți antreul casei și stabiliți dacă un copil de 1,5 ani are pe ce se așeza ca să-și scoată singurel încălțămintea. Are unde o pune? Are un cuieraș la care ajunge ca să-și prindă haina? Dacă unul din părinți îl dezbracă și îl descalță, atunci nu este bine, căci copilul învață mai greu să facă aceste activități de sine stătător.

Pasul 4. Organizați-i corect și locul de „muncă”.

La fel de importantă este și măsuța de activități a piciului. Trebuie să-i fie ușor să se așeze la ea și e de dorit să aibă o singură culoare, ceva pal, să nu-l distragă desenele de pe ea. Pentru materialul de lucru e bine să aveți o cutie specială în care să păstrați pensule, acuarele, plastilina, piesele de la constructor etc. La fel și cu policioarele pentru cărți, e mai bine să aveți acolo 5-7 cărțulii pe care să le schimbați periodic. Dacă vor fi ticsite cu cărți copilul se va decide mai greu pe care să o ia și își va pierde interesul repede.

Pasul 5. Lăsați copilul să facă ordine.

Este foarte bine să-i oferiți copilului posibilitatea să participe la aranjarea hăinuțelor și lucrurilor sale după ce au fost spălate. Astfel el va reține în ce loc se păstrează ciorapii, unde sunt chiloțeii etc. Lucrurile sale e bine să se afle în partea de jos a dulăpiorului, iar în cameră să iabă și o oglindă în care să se vadă din cap până în picioare. La început îl puteți ajuta să aleagă ceea de ce are nevoie pentru a se îmbrăca, apoi treptat să-i oferiți tot mai multă autonomie în acest sens.

Maria Montessori era sigură că dacă îi dăm copilului mai multă autonomie în a face diverse activități, atunci el va crește mult mai sigur pe sine.

 

Informații: deti.mail.ru

Foto: instagram.com

Adaugă comentariu

Închide