Știi ce mănâncă copilul tău la școală sau grădiniță? Dă-i mâncare la pachet!

Știi ce mănâncă copilul tău la școală sau grădiniță? Dă-i mâncare la pachet!

 

După ce presa și rețelele de socializare au vuit zilele astea în urma „deconspirării” livrării de produse alimentare alterate în instituțiile de învățământ, mulți părinți se întreabă: oare cum se alimentează azi copilul meu la școală sau grădiniță?

O bună idee este să-i dai copilului mâncare la pachet. Nu trebuie decât să cumperi o caserolă din plastic alimentar, de dorit cu câteva secțiuni, și să-i pui gustări sănătoase acolo. Unele cutii au și huse termo, așa încât să fii sigură că mâncarea va rămâne proaspătă mai mult timp.

 

Idei de gustări pentru cei mici!

Sandwich-ul este adorat de mulţi copii. Şi e o soluţie pentru mulţi părinţi, pentru că poate fi diversificat, astfel ca cel mic să nu se plictisească. Se recomandă să fie făcut din pâine din făină integrală, cu diverse seminţe. Aceasta, pe lângă faptul că oferă saţietate, este bogată în fibre şi carbohidraţi. Poţi adăuga carne de pui la grătar sau feliuţe de brânză, piept de pui sau curcan şi legume, în locul mezelurilor, a şuncăi afumate, sau a brânzei topite.

Batoane de cereale (granola). Acestea sunt gustoase, hrănitoare și pe placul copiilor. Le puteți cumpăra, dar și face ușor acasă. Combinați cerealele cu fructele uscate (sau proaspete) și cu diferite semințe, veți obține niște gustări perfecte.

Fructele şi legumele. Se recomandă fructele care se decojesc uşor, spre exemplu: un măr sau o banană. Mărul este bun pentru că mai şi curăţă dinţii după mâncare, iar banana dă energie. Și legumele uşor de ronţăit sunt o idee bună! Roşiile cherry, morcovii tăiaţi beţişoare, ardeiul gras şi castraveţii tăiaţi rondele sau în lungime merg de minune în combinație cu brânzeturile (bastonaşele din caşcaval, brânză proaspătă, cremă de brânză).

Gustări home made. Poți găti brioşe dulci sau sărate, baghete de foietaj cu brânză sau nişte biscuiţi pregătiţi chiar de voi acasă. În cazul în care vă doriţi o gustare mai consistentă, puteţi să faceţi mini-pizza sau nişte clătite (blinii mici) pe care să le ungeți cu cremă de brânză sau gem.

Fructele uscate/deshidratate. Acestea sunt hrănitoare, sănătoase și gustoase. 10 - 12 caise, prune sau smochine uscate îl vor ajuta pe copil să scape de senzaţia de foame. Dacă ai posibilitate, oferă-i copilului un amestec de fructe.

Nucile sunt formate din grăsimi sănătoase, de care copiii au nevoie pentru creştere şi dezvoltare. În combinaţie cu fructele uscate, acestea oferă copiilor senzaţia de saţietate şi multă energie pentru întreaga zi. Migdale, nuci greceşti, arahide nesărate – alege ce îi place mai mult copilului tău.

Iaurtul (preferabil simplu, fără fructe) poate reprezenta o gustare minunată. Optează pentru unul care îi place cel mai mult şi pune-i-l la pachet de două ori pe săptămâna, iar alături o linguriţă.

Mâncare complexă. Dacă îți vei obișnui copilul cu gustări, mai târziu îi poți da la pachet și mese mai complexe, care pot fi servite și reci (sau încălzite, dacă instituția dispune de tehnica necesară). Hrișcă, terci de ovăz, bucăți de piept de pui la grill, pește file, salată sau orice consideri că este bine pentru el.

Nu uita de apă! E bine ca cel mic să aibă mereu și o sticluță cu apă. Hidratarea este foarte importantă pentru sănătatea corpului!

 

Foto: mirrordaily.com; Elady.ro; femina.rol.ro; puterea.ro

Adaugă comentariu