Cum îți convingi copilul să renunțe la dulciuri

Cum îți convingi copilul să renunțe la dulciuri

Ai obosit deja să duci o campanie continuă de convingere a copilului tău ca să mănânce şi altceva în afară de dulciuri? Legumele şi carnea rămân neatinse în farfurie, şi nu acceptă decât prăjituri sau biscuiţi. Dacă răul s-a produs, iar cel mic a devenit dependent de tot soiul de bomboane şi prăjituri, venim noi cu câteva sfaturi despre cum poţi să îl dezveţi de acest “viciu dulce”.

 

-          Prăjiturile şi fursecurile pentru desert pot fi înlocuite cu câteva felii de mango proaspăt, portocale, mere. Încearcă să ai mereu în casă fructe de sezon pentru a-ţi obişnui familia cu gustul natural al fructelor, un gust mult mai sănătos decât alimentele obţinute din zahăr.

-          La  fel de benefice sunt şi fructele uscate, precum curmalele, smochinele, stafidele, caisele etc. Serveşte-l şi vezi cum i se par. Acestea nu doar au gust de caramel, dar sunt şi bogate în fibre.

-          Cumpără pentru micul dejun cereale neîndulcite. Dacă micuţul refuză să mănânce, adaugă miere naturală sau câteva bucăţi de fructe.

-          Nu lăsa ciocolatele la vedere. Copilul trebuie să perceapă ciocolatele şi bomboanele ca pe o sărbătoare, şi nu altfel.

-          Nu îl şantaja pe copil cu replici de genul „până nu mănânci terciul, nu primeşti nimic dulce”. Prin asta nu faci decât să transformi dulciurile în „fructul interzis” care precum se ştie e cel mai dorit. Găteşte ce îi place să mănânce în afară de dulciuri.

-          Făţi un „un plan” despre cum poţi să îl dezveţi pe cel mic de consumul de dulce. Poţi începe cu: o ciocolată pe care i-o dai după micul dejun, un biscuit după prânz şi caramelă după cină. După ceva vreme începi să i le dai doar în anumite zile ale săptămânii, apoi ocazional.

-          Discută cu buneii şi rudele ca să nu îl „alinte” cu fel de fel de bunătăţi ce conţine exces de zahăr atunci când cel mic rămâne pe mâna lor. Nu de alta, dar după ce ai depus atâta efort cu dezvăţatul, o vizită la bunei nu face altceva să îţi anuleze toate stăruinţele tale.   

-          În cazul în care copilul este invitat la sărbătoare unde este şi mult dulce, nu îl verifica la fiecare pas. Sărbătoarea este sărbătoare pentru toţi deopotrivă.  

 

Atenţie la etichete! Majoritatea alimentelor din magazin conţin zahăr în diferite cantităţi. Acesta este prezent în orice, chiar şi în preparatele de carne. Citind eticheta vei găsi de multe ori: zahăr, îndulcitor pe bază de porumb, sirop de porumb, dextroză, fructoză, concentrate de suc de fructe, miere, sirop de malţ, maltoză, melasă, zaharoză, sirop, îndulcitori artificiali etc. Chiar dacă se prezintă sub altă denumire, toate au acelaşi rezultat negativ: afectarea echilibrului zahărului din sânge, a nivelului de energie şi funcţionare a creierului.

 

Copilul îşi formează obiceiurile culinare până la vârsta de cinci ani. Dacă până la această vârstă, dulciurile nu au fost introduse în raţia alimentară a copilului, nici după asta el nu va deveni un „obsedat”. Dezvoltă-i din start gustul pentru bucatele sănătoase, cum sunt terciurile, supele, legumele şi fructele (proaspete sau uscate).

 

Atenţie! Zahărul este interzis cel puţin în primul an de viaţă a bebeluşului. Zahărul face parte din categoria carbohidraţilor nocivi. Printe efectele negative ale consumului de zahăr se numără: perturbarea echilibrul glicemic şi funcţionarea normală a sistemului imunitar, carierea timpurie a dinţilor, creşterea greutăţii corporale, afectarea capacităţii de concentrare etc.

CITEŞTE şi: 

Ne distrăm şi creăm bombonele sănătoase în condiţii casnice

Foto: desinewszone.com; superbrinquedos.wordpress.com

Adaugă comentariu